KlachtenPortaal zorg
Thuiszorg Sta op en Ga is aangesloten bij de klachten- en geschillencommissie, KlachtenPortaal Zorg. Het lidnummer is: 10740. Cliënten hebben het recht volgends de Wkkgz, een klacht in te dienen over hun zorgaanbieder).

Daarom zal aan de cliënt de mogelijkheid geboden worden hun klacht te uitten, over Thuiszorg Sta op en Ga en onze hulpverlening. Tijdens de intake fase wordt een flyer van de klachtencommissie met de cliënt besproken en meegegeven, hoe om te gaan met een klacht. Dit maakt onderdeel uit van het startpakket. De contactgegevens van de klachten en geschillencommissie staan ook op onze website vermeld: www.thuiszorgstaopenga.nl .

Als de cliënt een klacht heeft over de wijze waarop Thuiszorg Sta op en Ga omgaat met zijn/ haar persoonsgegevens, hoe de cliënt behandeld wordt, onvrede heeft over de ontvangen hulpverlening kan zij dit eerst met de begeleiders van Thuiszorg Sta op en Ga bespreken. Mocht de cliënt er met de begeleider niet uitkomen, dan heeft de cliënt het recht gratis bij ‘klachtencommissie’ een klacht in te dienen. De klachtencommissie stelt een functionaris aan die de klachtafhandeling verder begeleid. Hiervoor worden de richtlijnen gebruikt uit het klachten reglement.

Onafhankelijk vertrouwenspersoon

Voor de Wmo zorg treedt Alice Barneveld van ABCoaching op als onafhankelijk vertrouwenspersoon voor de client. Haar contactgegevens zijn: jabarneveld@outlook.com06 2819 4217.

Bemiddeling van de onafhankelijke klachtenfunctionaris

Mocht de afhandeling van de klacht met bemiddeling van de onafhankelijke klachtenfunctionaris niet tot de gewenste oplossing leiden en de patiënt wil de klacht doorzetten, dan kan de cliënt ervoor kiezen de klacht voor te leggen aan de geschillencommissie en wordt het een geschil. De geschillencommissie stelt vast of het geschil in behandeling wordt genomen.

Link: https://klachtenportaalzorg.nl